litenlangtan

Alla inlägg under mars 2011

Av litenlangtan - 1 mars 2011 22:52

Hemsk dag på jobbet igår igen. Sen i illfärd in till stan, något sen till spanskan men ingen fara. Lektion med mycket repetition och vi fick faktiskt inte någon läxa.


När jag kom hem hade maken lagat middag och jag får matlåda med mig imorgon...
Men han var också lite sur på mig för att jag skrivit att det var hans fel att vi missat ansökan i mailen i fredags...
Men å andra sidan har han slarvat med att läsa sin mail...
Men det ska inte upprepas!


Vi har inte fått vår barnhemsansökan komplett idag - våra kontakter på AC har vart lite sega på att svara oss. Men en har visst vart på semester i 3 veckor - utan att sätta automatiskt svar på sin mail... Hmmm.


Det tycks bli så att vi får iväg den till Sthlm idag iaf... Maken ska scanna den igen och få till det sista... 


Maken sa just att det är så lurigt med att vårt ärende går frammåt - det syns ju inte utanpå hur mycket vi väntar, förbereder, längtar och klurar på det här. Det finns inte några tecken på att vi ska bli föräldrar... alls.
Mina kompisar på spanskan frågade tex ingenting...
Och det är inte för att vara ohövliga - det är för att de inte hänt något utanpå och det är inte deras första intryck av mig att 'åh vad långt gången jag är nu, vad stor magen blivit, nu syns det ordentligt att vi väntar smått' - det finns ju inga tydliga tecken på att vi ska bli familj...


Inte några jättepåtagliga tecken på det här hemma heller. Vi har ju inget speciellt barnrum som ska bli klart. Däremot sa maken idag att vi kanske ska flytta våra sängar och bära upp spälsängen. För att vi ska känna oss mer beredda?!


För det känns fortfarande helt overkligt att det bara är några månaders väntan kvar. Några månader som i kanske 5-7 månader. Eller kortare...
Förhoppningsvis kortare...


Idag kommer snickaren...
Nu ska jag röja lite lätt här uppe så det finns plats för snickaren att sätta upp räcket här under dagen.

Jag vill bara be om en liten sak idag... jag skulle så gärna vilja ha lite lite sol... Kan jag få det... Allt blir lite lättare då.


Av litenlangtan - 1 mars 2011 13:14

Såklart undrar man över vad det är som drar, vad som gör ens egen blogg intressant och vad i hela friden det är som lockar... Det är kul att kolla hur folk som googlar söker och finner...

Många letar info om LCHF, andra om adoption, några om totalt tokiga saker som Kicki Danielssons korvätande, hur man plantera om rosenbuskar, stickmönster och annat skojsigt...

Några har vågat presentera sig lite närmare och jag har hittat till bloggar härifrån min egen...
Men jag snor och ändrar lite i en grej som finns i bloggar överallt just nu...
Jag vill ju så gärna veta vilka ni är som läser här just nu...
Så om du vill vågar och kan så lämna ett litet avtryck och en närmare presentation så blir jag så glad!


1. Hur gammal är du?
2. Har du en egen blogg? (Lämna gärna adressen!)
3. Har vi träffats i verkliga livet?
4. Minns du hur du hittade hit?
5. Har du barn? Biologiska, adopterade, lånade...?

6. Vilka inlägg som jag publicerar här gillar du mest?
7. Är det nåt du önskar jag bloggade mer om? Eller kanske mindre?

Tack!

Av litenlangtan - 1 mars 2011 11:56

Formuläret som skulle fyllas i till barnhemmet var på engelska. Väldigt märkligt eftersom vi inte haft ett enda dokument på engelska tidigare...
Den medföljande manualen var på svenska/spanska och jäkligt luddig eftersom det engelska formuläret inte solklart följde det svensk/spanska förklaringen...
Varför kan de inte göra en förlaga med kryss på rätt ställe och info på rätt språk?
Dessutom ska man förklara sina motiv till adoptionen i en mening...
Men nu har vi enats om en mening som funkar. Den tar upp att vi vill leva som en familj men öppnar våra hjärtan och delar med oss av vår kärlek till ett barn från Landet.


Ingen respons än på makens mail med frågor och undringar. Det skumma är ju att vår kontakt inte svarat men dennes kollega har mailat oss. Samt att jag pratade med en tredje person i går... lite rörigt vem vi ska tala med...


Jag vet inte hur jag känner nu, det känns häftigt att vara ett steg närmare men samtidigt så märkligt att veta att vi antagligen ser fram emot 6 månaders väntan. Tjejen jag träffade igår tyckte dock att det verkade postitivt att barnhemmet ville ta emot fler ansökningar när de redan hade ganska många. Hon tyckte det tydde på att de har saker på G och att det kan gå undan... Vi får hoppas på det för oss båda!

---------------------------------------------------------

Är så less på jobbet, vädret, kylan, det grå som ligger över allt och bara påminner om sorg, usch...


Jag vill ha sol och plusgrader, fågelkvitter, ledig tid och utomhusfika, spirande gröna blad och massor med roliga aktiviteter... ! Ge mig!



Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards