litenlangtan

Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Återbesöket

Av litenlangtan - 11 november 2010 11:54

Var på återbesök med min "trasiga arm" och den verkar vara på bätrteingsvägen... Läkaren frågar också om jobbet osm jag beklagata mig över sist...

-HUr är det på jobbet, du sa sist att det var inte så bra...

-Det är okej, eftersom det händer mer på adoptionsplanet nu så känns det som att jag kan stå ut med det här jobbet fram till föräldraledigheten och sen söka mig ett nytt jobb...

-Ah, bra, men du vet, det kan komma egna barn efter adoptionen, jag vet många som har fått, när stressen över barn har släpt.[Insert valfri lyckosam befruktningshistoriea här]

-Jo, jag har också hört sånna historier men eftersom vi har "dubbelfel" - både defekta ägg och makens dåliga spermier så tror jag inte det kommer hända oss... Dessutom ser vi adoption som ett fullgott alternativ att bilda familj säger jag pedagiskt...

-Men man vet aldrig säger läkaren hurtigt...

-Nä man vet aldrig, säger jag trött...


När jag går därifrån tänker jag att det är tamigfan inte sant... att en läkare sitter och säger så här...

Och så tänker jag att det är nu det börjar... det milda tillrättavisandet av "egna barn" (fick höra det så sent som igår av en säljare - han var jätteglad för oss så jag orkade liksom inte rätta honom med att våra barn bli precis lika "egna" som hans barn) och att NEJ, vi kommer nog aldrig få biologiska barn, ja, vi har försökt, MÅNGA gånger utan resultat, NEJ, man får inte välja kön på sina barn när man adopterar, NEJ, man KÖPER INTE barn när man adopterar, JA, man måste vänta jättelänge...


Plus idag är: Jobbar med S, det är alltid lika kul! Nu ska jag gå och hjälpa henne!

 
 
Teachgirl

Teachgirl

11 november 2010 19:07

Läkare ska väl ändå ha förstånd att hålla tyst... Jag har inte fått så många kommentarer om "egna barn" ännu, men några kommentarer om graviditet har det ju blivit.

http://varforinteviocksa.blogspot.com

 
Ingen bild

Greengal

12 november 2010 16:41

Men fy så jobbigt! Vilken läkare. Det där om att ni får nog egna barn lär man nog få höra många ggr. HAr redan hört det både från svärmor och kompis. Jag svarar att mänskligt sett är det omöjligt för oss att bli gravida. Men eget barn det får vi även om vi adopterar, för då blir barnet vårt eget!
ucsh vad många jobbiga frågor du fick av säljaren, måste vart skitjobbigt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards