litenlangtan

Direktlänk till inlägg 30 december 2010

"I would rather have champagne than real pain"

Av litenlangtan - 30 december 2010 07:01

Så är vi framme vid årets slut...
Dags att summera, knyta ihop säcken och kasta ett öga bakåt men ställa in siktet framåt...

Såhär skrev jag (bla) den 1/1 i år:

Som helhet har 2009 varit milsvitt bättre än 2008 som var året som gud glömde...
Det jag måste göra nu är att sikta in mig på att byta jobb, hitta något jag skulle kunna trivas bättre med och satsa på det. Jobba på relationerna mellan mig och mina föräldrar och syskon. Fortsätta att jobba på relationen till min man och hans familj och relationen till mina vänner!

2010 är ett väntans år - det vet vi redan! Kanske kommer vårt barn födas under 2010... :-D 

 

Jo, jag har sökt jobb, jag har ansträngt mig lite granna och jag blir mer och mer övertygad om att jag måste bort härifrån. Men HUR? Men som situationen ser ut just nu kan jag inte bara byta till vad som helst. Om vi ska få ihop slantarna till adoptionen så måste jag bli kvar här. Alla vet vad det handlar om och jag får helt enkelt bita ihop lite till.

Relationen till min mamma och min bror förbättras ständigt, vi anstränger oss gemensamt. Till pappa däremot så går det sämre... Jag måste samla mod och kraft och säga några saker till honom men jag har helt enkelt inte orkat.

Jag har förlorat en vän - trampat på tårna på några andra - men också fått en hel del nya vänner. M-S är en av dem... Och jag ser fram emot att träffa fler - framförallt inom den här "branschen" - Adoptionen - den kommer öppna nya dörrar för mig och jag längtar efter att få bekanta mig med alla dessa trevliga föräldrar!

Relationen till min man är lugn, kanske lite för lugn, vi väntar båda två på det magiska som ska hända oss - han sa igår att det hade vart lättare med en graviditet - där det syns utanpå att det händer saker inuti. Men nu har vi ingen mage att beskåda - vi har en hög med papper - fast den växer också :-P
Vi kan ju inte heller förvänta oss att människor omkring oss ska förstå vad som händer oss. När vi inte ens begriper det själva...

Men under 2011 kommer vår familj bli komplett och vårt liv ta fart på allvar. Nu kan vi våga hoppas, längta, diskutera och kommunicera vårt barn med andra på ett helt annat sätt. Nu är det en verklig person som vi ska möta. Nu är det inte ett blekt 'fantasifoster' längre... :-D

Så himla skönt!

För min egen del så får 2011 bli ett år då jag måste engagera mig lite mer i min egna personliga utveckling. Det känns som om jag fastnat i mitt fack. Jag måste tro på mig själv och min egen duglighet. Jag har vart sån här förut och tagit mig ur det på ett föredömligt sätt. Jag har saknat motivation och morötter... Men för att duga till som morsa så måste jag snäppa upp mig, "sikta på att vara bra"!

Med en pepp "mig" i bagaget kanske ett nytt jobb kommer ramlandes också - det gjorde det förra gången och vem vet, det kanske funkar igen!

Hoppas att 2011 ger oss flera anledningar att skåla!


Ett gott slut önskar jag er alla, och ett ännu bättre NYTT år!



Haha, ett av världens bästa citat! Passar såhär inför ett nytt år!

 
 
Hedda

Hedda

30 december 2010 10:42

Önskar dig ett riktigt, riktigt bra 2011!

http://heddasdagbok.wordpress.com

litenlangtan

30 december 2010 11:13

Men Oh, tack och Detsamma till dig kära Hedda! +==','==+ och en kram till dig!

 
Ingen bild

Sara

31 december 2010 16:43

GOTT NYTT ÅR!!!!!

 
Teachgirl

Teachgirl

1 januari 2011 02:06

Gott nytt år till dig också! Jag hoppas att allt du önskar slår in under 2011! Du förtjänar lycka! :-)

http://varforinteviocksa.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards