litenlangtan

Alla inlägg den 19 december 2010

Av litenlangtan - 19 december 2010 09:03

Vilade mig så gott det gick efter jobbet igår - såg bland annat "på spåret" på datorn och vilade och målade naglarna...
Sen gjorde vi oss i ordning och drog iväg. Det ramlade in ett jäng och på festen fanns bland annat en trevlig tjej som jag hamnade med i köket där vi pratade personal och jobb till en början.

Sen kom vi in på andra saker och så anslöt en kille från Örebro och maken, sen kom min gamla inneboende W och vi pratade hulken, allmänna filmtitlar, skådisar osv... Det var verkligenjätteroligt och jag tankade pepp av alla dessa fina människor som jag träffar så sällan...

Just W är en kille som alltid gör mig glad - nu har jag ju inte träffat honom på evigheter så det var kul att prata med honom. Han frågade självklart om adoptionen och vi snackade en hel del om hur det går till, vad vi väntar på nu osv. Han sa just att landet vi ska åka till är det enda land hans mamma förbjudit honom att åka till! På grund av ett reseprogram som Michael Palin (monty pythonjänget) gjort där det tydligen skildrades en hel del hemskheter från landet. Och ja, jag vet att landet har dåligt rykte när det kommer till laglydighet och trygghet...

Samtidigt så var vi ju inte direkt i position att välja och vraka när det kom till valmöjligheterna! Och om svenska familjer åker dit och hämtar sina barn ständigt och jämt så ska väl vi också klara det tycker jag.


När vi slutligen bestämde oss för att gå slog vi följe med den tjej som jag suttit i köket med i tid och evighet. Hon förstod att vi väntade adoptivbarn och berättade spontant om sin vän som gör IVF.

Hon kände dessutom till makens föredetta (som är adopterad) från det samhälle där hon vuxit upp. 

Så halv två inatt stod jag och pratade IVF-chanser, hur lång tid det tog för mig att vinnas över till adoptionen, glädjen och framtiden med barn osv...

Sen avslutade jag kvällen med att slänga in en snöfuktad "gammal skolplansch" med FLODHÄSTAR på som stod slängd i en snödriva utanför vår parkerade bil i bagaget innan jag körde hem. :-D

Kul kväll som avslutades med snökana hem - och det snöar fortfarande. Resan till pappa idag blir nog allt annat än kul. Kvällen idag blir dessutom ihop med syrrans hund som behöver natthärbärge. Han är dessutom nyopererad och lär står och "gråta" vid våra sängar hela natten...

Framför mig har jag julveckan, den kommer bli lugn, 1 julklapp kvar att köpa. Min syster har önskat sig en stor krukväxt att ställa på golvet. Den bör packas på ett sådant sätt att den ska klara kylan. Därför tror jag att jag måste köpa den i allra sista stund för att den ska stå med "ytterkläderna" på tänker jag...
Det får bli på torsdag...
 
 

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards