litenlangtan

Alla inlägg den 7 december 2010

Av litenlangtan - 7 december 2010 15:03

mail i retur från hemutredaren:

"Nu har jag lagt era dokument på brevlådan"


Cheesus... det gick snabbt?!


Men men, vi har inte sett resultat än...

För övrigt har jag och maken tänkt ta upp en bra idé som Tilde de Paula presenterade på söndagens morgonprogram i TV.

Hennes barn får inte leksaker och sånt stup i kvarten - men böcker och musik har de obegränsad tillgång till. Så vill de ha en bok eller en CD så är det alltid något hon säger ja till.

Det kändes som en bra filisofi att ta efter om det kanske ger kulturellt stimulerade och nyfikna barn :-D

Av litenlangtan - 7 december 2010 12:37

Irriterande nog måste jag kontakta vår hemutredare igen för ytterligare några dokument som hon ska skriva/skriva ut och signera...

Jag mailade först för att fråga hur hon jobbar över helgerna eftersom det kan vara bra att veta då en del sånna här papper går troll i och måste göra om och om igen...

Jag skrev att hon nog visste att vi skulle återkomma till henne med dessa och att jag skulle kika igenom instruktionerna och se om det var ett eller flera dokument hon skulle bistå med.

Som vanligt kände jag mig tilltryckt av hennes svar.

Det är säkerligen så att jag förväntar mig att få en spydig kommentar och att jag tolkar allt hon skriver och gör som en "hathandling" gentemot mig. Jag är paranoid när det gäller henne...
Men jag är också väldigt trött på att allt kring henne-oss blir FEL.
Jag är ganska säker på att det blir knas nu med.

Det är ju faktiskt så att hon ska skriva något på egen hand den här gången - enligt en mall som jag bifogar. Klarar hon det?


Nä nu kanske jag är lite väl hård mot henne - men man känner sig ganska luttrad vid det här laget. Alltid är det något som krånglar.

Imorgon ska jag på spanskan ochkanske hinner jag åka vägen om polsistationen och få min nuna plåtad för det nya passet? Annars får det bli på torsdag. Kanske dags att äta lite lunch...


Ska se om jag kan få tag på maken också - han skrev något kryptisk om det nya jobbet som jag inte greppade riktigt...




Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards