litenlangtan

Alla inlägg den 25 december 2010

Av litenlangtan - 25 december 2010 15:34

Nyss hemkommen från en urmysig och kylig juldagspromenad. Det har varit underbart väder idag, kallt och soligt!

Varm choklad och några mackor senare sitter jag och grejar med bilderna som ska skickas till landet. Vi tog några vilder igår på julaftona men de är av urusel kvalitet så det blir bara vi, maken och jag på dessa bilder. Att få oss att se okej ut är inte helt lätt men att få resten av familjen att se okej ut samtidigt är inte lätt. Så vi gav upp...

Nu ska jag lägga upp dem på en framkallningssite och förhoppningsvis få hem dem inom ett par dagar.
Vi har gått igenom alla papper idag för att se om allt var rätt - naturligtvis var det fel på mitt papper från Landsakivet, det papper jag väntat längst på. Fel födelesedatum! Maken sja ta tag i det - gå dit och se om de kan skriva om det medans han väntar där.

Dessutom saknar vi diplomen/intygen från genomgången föräldrautbildning. Men de har kopior på kommunen så vi får hoppas att de kan hjälpa oss. Tveksamt om någon är i tjänst i mellandagarna men jag får gå dit på arbetstid och se om någon kan hjälpa till, precis som i semestertider då vi behövde våra läkarintyg som vi lämnat originalen på...


Åter till julen... Det var mat och klappar till förbannelse som vanligt. Eftersom en i familjen dessutom fyller år på julafton så äter vi alltid tårta och kaffe efter all julmat!

Jag fick det jag önskat mig, och några saker till - och en barnvagn! Eller ett presentkort på ett bidrag till barnvagn! :-D Det kommer sitta som en smäck sen när vi väl kommer så långt så vi behöver det!
Min brors dotter var helt exakterad och kunde knappt äta eftersom tomten skulle komma... Att hennes pappa var ute och höll tomtens renar bekom henne inte särskilt mycket! Självklart fick hon mängder med paket - som det ska vara! Bäst var en Hello-Kitty-dator och pippis sjörövarskepp...
Vid 23.30 var vi hemma igen, matstinna och trötta - bums i säng faktiskt...
Nästa jul blir en ännu bättre jul med vårt lilla barn närvarande hoppas vi!

god fortsättning på er!


Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards