litenlangtan

Alla inlägg den 13 december 2010

Av litenlangtan - 13 december 2010 08:44

 Fredag kväll stod jag och strök och på lördagen steg vi upp ganska tidigt för att få ordning på detaljerna...


Vi valde att göra om "barnrumsbilderna" eftersom vi inte visste att vi måste vara med på alla bilder när vi plåtade förra gången...
men det var ju ganska lätt gjort... Nu står vi och håller om varandra vid spjälsängen och maken har skjorta och slips för typ 5:e gången i sitt liv (student, vänners bröllop, vårt bröllop, vänners bröllop, fotosession för adoption) och båda har skor på fötterna.


Vidare fixar vi kaffe vid spisen, dricker nyss nämnda kaffe och läser tidning/stickar, bläddrar i stor tjock bok tillsammans, nästa scen är vid köksbordet; jag hanterar en deg och maken skär grönsaker till lunchen. Sen står vi på vår förstubro och kramas - jag i pumps och klänning och maken i skjorta, slips och stickad tröja :-D


Japp - så har vi det :-D


NOT. Haha, det känns helt bisarrt att stå så där och fula sig men jaja, vad gör man inte?!


G var grym med kameran och hon hade stativ och grejer med så bilderna blev klara och tydliga... Det som saknas var ju bra ljus, december är ju inte den ljusaste av månader och det var svårt att få ljuset att räcka till... Men det blev ok. Nu ska vi försöka få till nån utomhus bild som visar på vår aktiva fritid och kanske ta lite familjebilder på jul - sen framkalla och sätta in i album... C kan få hjälpa till att skapa bildtexter på landets språk... Jag tror det blir bra. De flesta verkar ha svårt att få ner det till 10 bilder, jag tror jag med säkerhet kommer få svårt att få det till 12 :-D

Jaja, det får visa sig...

Nyss fick jag SMS om att mitt pass redan var klart - det var snabba ryck! Inte alls illa...


Ska se om jag kan få hämtat det idag eller imorgon :-D Och senskicka efter ett polisutdrag då så saknas ju bara arbetsgivarintyget...
Dax att inga skatan på lönekontoret!



Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards