litenlangtan

Alla inlägg den 23 december 2010

Av litenlangtan - 23 december 2010 12:07

Efter ca 4 förvirrade samtal mellan chefen, lönekärringen och mig så kom vi fram till att lönekärringen skickar dokumentmallen till mig, chefen tar med "brevpapper" med vår logo utkrivna på färgskrivare och jag pringar ut det rätta här med chefen närvarande och får en signatur.

Så får jag då dokumentet, som inte kan tagit mer än max 2 minuter att skriva, samt min lön i landets valuta, somm jag själv räknade fram och gav henne på telefon, och ändrar lite här och lite där för inte fan har hon skrivit enligt mallen inte...


Printar och får signatur av chefen... Och en dosa med 250g löjrom...
Smaklig juklapp! :-D

Så nu är det ett mindre papper att vänta på...

Och det är sjukt hur långsamt en del människor kan jobba - och sjukt hur många gånger man måste stöta på. Sjukt hur lite tillmötesgående man kan vara...

Hur som verkar det som om jag har 7 semesterdagar kvar sen i år och jag får "föräldralön" som det då så fint kallas den dag jag går på föräldraledighet - det låter ju fint - men det är nån liten summa...


Nu är det dags för lunch!

Av litenlangtan - 23 december 2010 09:53

Polisens registerutdrag kom i brevlådan igår och jag hämtade upp nya dokument UTAN hål på vårdcentralen.

-Kika på dem nu så det ser rätt ut, säger sköterskan i receptionen...

-jadå det ser bra ut nu, tusen tack och god jul...

rusar ut men får i mitt minne en tanke om att något ändå saknades...

Kollar igen, jovisst, dokumentet saknade stämpel... In IGEN... stämplas och hej-och-tack-och-god-jul-igen!


Så, nu är det landsarkivet som saknas - och arbetsgivarintyget...
men det är på G. Igår ringde jag till min chef som ska skriva under. Han hade inte fått nåt. Sen ringde jag lönekärringen, hon hade inte tid för hon skulle på möte.
Jag påpekade att hon haft dokumentmallen i över 2 veckor och det skulle ta henne ca 5 minuter att skriva ner de där sakerna.
Jo men hon hade verkligen inte tid.
-Vad har jag att sätta emot sa jag...


Idag har hon ringt och jag har hjälpt henne med lönen som ska vara i landets valuta också. Chefen ska väl på ett dokument för utskrift och sen får han signera och komma hit med det ihop med den julklapp han lovat mig - löjrom! :-D

Så om allt går rätt så borde jag ha ett papper i från landsarkivet i dag eller mellandagarna. Sen ska referenterna printa sina brev och lägga dem på lådan till oss. Och sedan ska foton framkallas - vi tänkte försöka ta några sista bilder i julhelgen nu på bland annat mina syskon och min mamma och hennes man. Samt vårt lilla barns ljuva kusin...

Igår trillades det köttbullar efter jobbet, vi samarbetat bra jag och maken. Eftersom jag gör dem av kycklingfärs så har de en tendens att inte bli så runda - kycklingfärs blir liksom inte så hård. Så jag hade en tanke om att koka dem "runda" i buljong och sedan eftersteka dem och ge dem yta. Det blev kanonbra! Goda blev de också!

Ikväll ska det bakas paj och kanske också göras rullrån. Och färgas hår och hämtas skor från lagning och köpas en sista julklapp! SEN är det julfrid och fröjd!




Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards