litenlangtan

Alla inlägg den 9 december 2010

Av litenlangtan - 9 december 2010 10:58

Har vart på polisstation och tagit bilder och lämnat fingeravtryck och namnteckning till det nya passet idag. Check! Känns skönt att få ordning på det äntligen. Det tar nog en 5 dagar innan det är klart. Sen ska jag skricka efter ett belastningsutdrag när nya passet är kommet.

Hemutredarens papper hade kommit igår och såg okej ut så vitt vi kunde se. Maken har fått sitt papper från landsarkivet också och jag ringde runt bland de NP som finns i vår lilla stad igår. Dem ska vi inte anlita iaf - en skulle ha 2000:- och en 3000:- för samma jobb... det skulle ta några dagar också och ingen av dem verkade angelägen om att göra ett snabbt, effektivt, bra jobb - de slingrade sig och förhalade diskussionen... Nej, den första NP jag talade med verkade vara den som det blir. Han gav iaf klara besked.

Maken säger ideligen att han känner sig pressad av det nya jobbet att raska på med besked. Hans gamla chef skulle försöka få tag på en vikarie/ersättare men eftersom det här är såpass nytt för alla inblandade så går det ju inte bara att knäppa med fingrarna och få saker löst.
Maken är lite "nervöst" lagd och kan ibland bli lite stressad av att inte kunna "tillgodose" ett behov snabbt nog. Men han sitter ju emellan dessa båda chefer och kan inget göra. Bara vänta...

Det är svårt för mig som ska finnas där och stötta, nu fick jag en skopa för att jag också frågar hur det går :-D

Det kommer lösa sig - det är ju en massa fördelar som vi (han) måste fokusera på och ta fasta på. Att det kommer lösa sig! Att det blir bra!

Det sorgliga är väl att han inte flyttar på sig för att han inte trivs - utan för att han inte får samma villkor som sina kollegor.

Nu - jobba lite!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards