litenlangtan

Alla inlägg den 11 oktober 2014

Av litenlangtan - 11 oktober 2014 18:09

Vi gjorde planer med dagiskompisen om att ta en tur med de stora barnen på cyklar och de små i barnvagnar...
Den gick jättebra - via en lekplats och en liten picknickfika var vi på väg till vår sevärdhet med tillhörande café i närheten där vi bor.

Promenaden går genom en skog som mynnar ut i en hage och korsar några små vattendrag. Barnen cyklade på och förmaningen var att inte cykla så nära kanten på den lilla träbron då den inte har något räcke...

En av ungarna blev fast på bron med cykel och stödhjul. Jag skyndade fram och knuffade på och lyckades samtidigt få nya vagnens enda framhjul över kanten på bron. Det gick inte att få upp det och vagnen tippade ner i diket och jag föll jag med. Kände hur benen sögs fast i gyttjan under mig och det kalla lervattnet blötte ner mig rejält!
Först efter en stund kom jag att tänka på mitt barn som satt i vagnen! Han var dock oskadd om än lite blöt han med! Fick upp vagnen och alla filtar och regnkläder och väskor och mig själv... Men som sagt gyttja upp till naveln! Ingen hit!

Vi som inte ens fått i oss riktig fika! Vi kunde ju inte bara gå hem!
Ringde maken som kom till undsättning på cykel med rent ombyte och en ny jacka till Lilla! Sen fikade vi och tog en lång promenad hem igen!

Vilken dramatik! Nu är det dags för duschen!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards