litenlangtan

Alla inlägg den 14 oktober 2014

Av litenlangtan - 14 oktober 2014 23:46

Åh, jag vet ännu inte vad jag vill bli som vuxen. Jag har ju alltid jobbat med service/försäljning och trivs bra med det. Samtidigt har jag alltid hållit på med kreativa saker - från matlagning via media till färger och inredning. Jag ser den röda tråden klart och tydligt. Det har med kreativitet, form, funktion och vackra ting att göra. Allt man äter måste se aptitligt ut och smaka gott, det är en konst att bemästra smaker och blanda och balansera dem.
Inom media behöver man bemästra andra saker - information och sälj ska se snyggt ut och förpackas och presenteras på ett lockande sätt.
Inredning har med stil och smak att göra. En vill förmedla känsla, personlighet och någon vill glänsa med sina tillgångar eller invesetera i fina saker. Balans och presentation är ledord även här.

Någonstans längs vägen har jag alltid vart den där personen som tar tag i saker, fördelar resurser, styr upp och initierar och inspirerar.
Jag gillar att planera, strukturera och driva saker framåt. Men jag är skit-ointreserad av pengar. :-D

I helgen hittade jag ett jobb jag ska söka som handlar om att skrukturera, att vara flexibel och problemlösande. Att vara informativ, händig och tillmötesgående.
Det ligger nära där jag bor nu och det känns som det är ett måndag-till-fredags-jobb vilket jag längtar lite efter sen jag slutade inom detaljhandeln med ständiga kvällar och helger.
Jag tror jag gärna vill ha det här jobbet. MEN jag är gissningsvis inte ensam.
Hur F A N skriver man för att fånga läsarens uppmärksamhet. Har jag nån som jobbar med rekrytering i min läsekrets? Jenny, hur gjorde du nu för att få ditt nya jobb. Är det nån annan som bytt jobb nyss utan att ha kontakter? Jag behöver hjälp!
Det är inte så himla ofta jag ber om det men...
Hjälp.

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards