litenlangtan

Alla inlägg den 21 oktober 2014

Av litenlangtan - 21 oktober 2014 14:53

Istället för undersökning blev det en tur till VC idag. Stora har halsfluss! Inte konstigt att han haft feber och vart allmänt gnällig i helgen och igår.

Igår var jag så trött, mentalt och fysiskt, på allt gnäll, alla bråk mellan barnen och all dålig stämning så när maken lackade ur över en kommentar från mig sjönk jag ner bland barnens regnkläder i vår minimala hall och brast i gråt. Ibland orkar man bara inte stå upprätt och ta all skit. Barnen kör sitt "dumma mamma"-rejs och maken dräller blöta träningskläder omkring sig och mitt i allt det där ser man bara alla veckans planer raseras, den tid man fått för sig att man disponerade för sig själv gick upp i rök och jag kände mig eländig och sliten.

Efter vårdcentralen i dag var båda ungarna trötta och hungriga och förpestade verkligen besöket på Apoteket.
Nu har jag istället fått sitta på rumpan och slappa i nån timme sen vi kom hem - barnen har fått sen lunch och är nöjda igen!

Hoppas nu att halsfluss lämnar oss snart och inte hoppar vidare till någon mer!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards