litenlangtan

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2011

TGIF

Av litenlangtan - 7 oktober 2011 06:50

Vi lagade en hejdundrande god och vällagad middag - tog god tid på oss, skålade i lite bubbel innan maten och sen bänkade vi oss i soffan med René Nyberg och "drömmen om ett barn". Jag hade sett i trailern att det skulle handla om adoption - men jag var inte beredd på att det skulle träffa mig så hårt i hjärtat. Hur stora tårar av lycka och glädje för de blivande föräldrarna och hur deras historia och deras lycka blev så stort för mig.
Hur maken och jag skulle snyfta på kapp och se på varandra med rödkantade ögon - precis som de på TV - och tänka:


-ÄR DET SÅ DET KOMMER BLI?


Men jag antar det - fast tusen gånger 'värre' för då är det oss det handlar om, vårat BB och vårt barn!


Mäktigt! Märkligt och vansinnigt fantastiskt!
Jag känner så väl igen känslan också - att det är så overkligt, så konstigt - att vi ska bli föräldrar.


De två programserierna som handlar om barnslöshet som går på TV nu är väldigt olika. 3:ans 'drömmen om ett barn' känns verkligen mer som "känslo-TV" och är lite mer dokumentär. Pia Johanssons 'barn till varje pris' är lite mer faktaspäckat med intervjuer av experter och med hennes egna funderingar i centrum mer än de barnlängtande...


Men på hela taget är jag positiv - det MÅSTE ju talas om det här mer. Så att de som drabbas får ökad förståelse i samhället och vänskapkretsen och kanske vågar öppna sig tidigare. För det är så skönt att få prata med sina vänner och släktingar om det.


I dag är det fredag och kanske kanske är vi ytterligare ett steg närmare vårt barn efter det mötet som hålls på vårt barnhem idag.



Efter programmet om barnlöshet såg vi Lyxfällan och jag blev verkligen helt förfasad över HUR de kunnat låta det gå så långt. Med över 1 miljon i skulder utan att äga något och mannens största rädsla var att förlora sitt X-box och Playstation... Jag satt verkligen som en fågelholk och bara glodde med munnen öppen. HUR kan de bara fortsätta shoppa och shoppa och shoppa? Hur kan det vara viktigare att äga saker än att barnen har mat på bordet och kläder på kroppen?

Äntligen fredag - imorgon får jag åtminstone sovmorgon. Ska bli skönt...
Trevlig helg på er alla!

 
 
Anneli

Anneli

8 oktober 2011 22:42

Du skrivet kloka saker och så skönt att läsa hur du kände. Vi snyftade oxå till samma program som ni, kan inte ta vår historia här den är för lång. Så svårt att förstå hur man kan sätta sig i lyxfällansituationen .....vad är det som egentligen är viktigt...ja inte pengarna iaf. Ta hand om er!

http://formeandallmyfriends.blogspot.com

litenlangtan

9 oktober 2011 13:39

Välkommen Anneli! Tack för dina ord, ska spana in din blogg när jag är lite piggare!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards