litenlangtan

Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av litenlangtan - 23 oktober 2011 22:11

Det är många saker som flyger omkring i skallen såklart så här inför resan...
En naturlig tanke är ju HUR SKA DET HÄR GÅ TILL? Vem är så dum så de anförtror oss ett litet barn?
Men jag inbillar mig att det är en helt naturlig tanke som går genom huvudet på ALLA som får barn.

Idag fick jag den bekräftatad av min svägerska - hon sa att hon tänkt tanken när de gick från BB med sin dotter.

-Ingen stoppade oss när vi lämnade sjukhuset...

Men jag har kommit på mig själv med att minnas att jag ju varje gång jag öppnat en bok om barn hoppat över de kapitel som handlar om de allra första 6-8 månaderna... "det där kommer ju aldrig att hända oss och det handlar ju bara om amning osv" har jag tänkt...
Men nu har vi fått en liten plutt och ska ta hand om honom - när han inte ens kan med ljud tala om riktigt vad han vill...

Det får vi ju givetvis lära oss - och det känns helt makalöst att vi inom en väldigt snar framtid ska få lukta och klämma och klappa på vår son... Vår son...

Det känns galet att det äntligen är på väg att bli en verklighet. Det som jag tänkt på och drömt om och fantiserat kring så länge så länge...
Snart är det vår vardag och vår framtid...




 

Av litenlangtan - 23 oktober 2011 18:58

Även om alla kläder vi får låna var alldeles rena såklart så tänkte jag att jag kör dem en vända i tvättmaskinen...
Så imorse när jag vaknade traskade jag ner till tvättstugan och slängre in en maskin...
Sen åkte jag och handlade inför lilla släktmiddagen vi skulle ha idag. 10 pers runt vårt minimala köksbord - i det lilla lilla trånga köket... hur ska det sluta?


När jag återvände till tvättstugan var tvätten sjöblöt i botten och torr på toppen...
Det verkade onekligen som att tvättmaskinen gått sönder!!!


FAAAN!


10-14 dagar innan vårt livs viktigaste resa går alltså tvättmaskinen sönder! Skiit...
Jaja, det får ju helt enkelt åtgärdas så snabbt som möjligt!!!

Sen kom mina syskon och morsan och hennes man. Sonen fick jättemånga fina presenter och vi är så tacksamma för alla fina grejer!

Logistiken var drillad så det gick att ha middag för 10 personer och sen blev det frystömning - nu har vi inga bullar kvar! :-D


Nu är vi trötta men nöjda - det kändes skönt att kunna träffa alla en gång innan vi sticker iväg...

Mamma fick med sig tvätten och babyskyddet - hon får tvätta klädseln till den också framöver...

Vi fick låna 3 jättebra väskor som vi måste börja packa lite i nu i veckan - för att se om vi får plats - förutsatt att vi får tvättmaskinen att funka snart! Vi har ju en del vi vill ha med som ligger i tvättkorgen... :-(


Imorgon går visumansökan iväg och jag hoppas vi kan få något närmare besked kring resan bland de första dagarna i veckan här...
Det börjar känna lite mer verkligt nu - att vi snart är på väg. Förut har det ju gått veckor mellan de tillfällen man står med ett litet plagg eller en liten leksak i famnen... nu blir det varje dag!


Och det är bara att vänja sig!


Nu slappa och vila lite - jobb i morgon!

I veckan blir det ett besök på apoteket och tvätt och stryk och pack.
Jag jobbar sent och då är det svårt att hinna med något annat...


Jag klurar på att hitta något ställe där vi digitalt kan lagra bilder och övrigt - vi har en extern hårddisk hemma - men vi har bar en och jag vill inte riskera att tappa bort den med ALLA bilder vi har tagit någonsin - måste föra över dem till något lagringsställe på nätet tänker jag...
nån som har några bra tips?




Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards