litenlangtan

Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av litenlangtan - 14 oktober 2011 18:55

Ja, jag somnade till slut men vaknade redan vid 7-tiden och kunde inte somna om. Tog en lugn morgon, ringde mina närmaste kollegor i butikerna och meddelade den glada nyheten. Detta innebär ju en en större omställning för dem också!


Gick till jobbet, skrev ut lite dokument och kopiera passen och mailade AC. Vår hemutredare ringde och för er som kan den historien på era fem fingrar vet att hon är allmänt knäpp. Hon lät inte direkt glad men sa; kul med helt vanligt röst... :-o


Vi ska ses på måndag för att få samtyckesblanketten påskriven. Dessvärre har inte posten kommit idag så jag får gå hem först på måndag. Chefen kunde inte lämna sin namnteckning på arbetsgivarintyget förrän på tisdag ändå så jag räknar med att kunna posta allt först på tisdag till Sthlm.


Sen åt jag lunch med mamma som tyckte sonen var bedårande söt - "han påminner om dig på den där bilden du vet"

Hoho, jo jag minns vilket bild hon menade och jag är nyäten och ser ut som en budda lutad mot en 70-talsmönstrad soffa...
japp, jo jag kan hålla med... han är lik mig! :-D


Sen träffade jag min klasskompis och hennes jämngamla bebis. Det är skitbra att ha en gammal vän som har en precis jämnårig - vi kan hänga med varandra när vi kommer hem och jag kan fråga henne om alla saker som inte finns i ryggmärgen!


Sen shoppade jag kläder till MITT barn. Jag har ju som bekant köpt 100 grejer till honom redan men då visste jag ju inte att det till honom! :-D
Nu vet jag...
Kompisen hade vart med sin jämnåriga på Bvc idag och hennes var 0.5 kg lättare och är 2 veckor yngre så sonen är nog inte någon heffaklump ändå. Dock har hennes onge redan 68 på kläder så det är kanske inte stå stor idé att skaffa några större mängder i 68 utan satsa på 74 som är lite att växa i.


Ikväll blir det tacos och doobidoo veckans repriser av "halv 8 hos mig" på datorn -  som vanligt. Sen blir det ju annat ett tag framöver så vi får suga ut det gottaste ur vår "gamla liv" för nu blir det andra bullar framöver...


Jag har fortfarande inte känt eufori - jag är lugn, behärskad, uppslupen men inte "överlycklig" och tårarna lyser med sin frånvaro. Är det här normalt? Äsch, det kvittar. Jag är självklart lycklig som få men det har inte riktigt fastnat på insidan än. Att jag ÄR mamma. Det blir kanske när vi sitter på planet!
Imorgon ska jag träffa några kompisar och på söndag är det kroppsarbete som gäller. Sen kommer måndag och då måste jag jobba och fixa papper och signaturer och börja skriva listor och bocka av dem ...


Fortsatt fin helg på er alla!


 



Av litenlangtan - 14 oktober 2011 00:32

Lille palten håller redan sin mamma vaken om natten... Ja, jag kan inte sova. Det känns helt overkligt att det här precis har hänt...

Från början:

jag var på väg till jobbet när jag plötsligt hör SIGNALEN från jackfickan. Den där speciella signalen som jag lagt in för att veta vad det handlar om när det händer...
Så utan penna och papper, stol att sitta på, stängda dörrar eller nåt så fick jag ta emot den allra första informationen om vår son.

AC-kontakten rablade upp en del om hans första tid, vikt och längd och si och så... Jag fastnade på hans namn...
Det var ju precis det namn som vi tänkt ge vårt barn om det blev en son!

<3!

visst är det märkligt ibland - vissa saker är bara skriva i stjärnorna...

Sen skulle jag ringa den nyblivna pappan - som inget visste... Då svara han inte - och sen börjar en liten löjlig lek - iPhone är ju inte så bra vid de här tillfällena - de signalerar inte att någon ringer dig när du ringer någon. Så fram och tillbaka ringde vi om vaarndra, fick meddelanden i telefonen att maken söker dig och han fick i sin tur meddelande om att frugan söker dig...

Så på WhatsAp skickar han;

-Det går ju inte att komma fram!

Så förskte han igen... och kom fram! Så fick jag berätta allt från början... :-D

Väl på jobbet hade vi bokar en intervju med en tjej som eventuellt ska efterträda mig. Mötet blev aningen snurrigt men samtidigt var jag helt lugn.

I min skalle hade jag tänkt att bilden och dokumenten om vårt barn skulle vi öppna tillsammans. Så all info har legat i inkorgen på mailen i stort sett hela dagen. Maken kom vid 3-tiden och då hade jag ett möte inbokat som min kollega fick ta över.

Så öppnade vi bilden och en trind liten gosse kikade tillbaka på oss och höjde sin lilla hand. *lycka*

Där var han!


Sen har eftermiddagen fortsatt med diverse lyckönskningar och hälsningar... Mamma blev plötsligt mormor, brorsan och systrarna fick också de en ny titel och ja, alla är spruudlande glada och grinar av lycka.
Men jag är lugn som en filbunke... :-D

Dagens roligaste överaskning var en kund och tillika längtanssyster; hon packade in hela sin lilla familj i bilen och kom till mitt jobb med en gigantisk blomsterkvast! :-D

Och kära UMS; som nästan blev tokig innan hon fick pratat med mig!

Dagens bästa tips kom från S & S - skåla ikväll och ta det praktiska imorgon! Tack så mycket!


Ja, champagnen smakade mycket gott och jag hade hoppats att den skulle göra mig lite trött iaf. Men det var omöjligt att sova...

Nu när det mesta är nerpräntat så hoppas jag att John Blund hittar även till mig - jag måste ju sova nu - innan perioden med nattmatningar börjar!

Tänk att jag trodde aldrig vi skulle få vara med om det här. Det kvittar ju om det är en liten eller stor. Men det känns speciellt fantastiskt att det är en liten - som vi får ynnesten att följa!


Strax ska jag lägga mig igen! Jag tackar så innerligt för alla era gratulationer! Tack för pepp och stöd på vägen och tack för alla råd och tips ni kommit med! Nu kommer en ny period! Jag hoppas ni stannar kvar en stund här och följer med?!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards