litenlangtan

Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av litenlangtan - 30 oktober 2011 19:03

Jag har sovit både bra och dåligt i helgen. Natten till fredag var jag vaken flera timmar men inatt vaknade jag bara till och sen somnade jag om.
Jag har satt en 'nedräkningskalender' på kylskåpet och varje dag sätter jag ett kryss... för varje dag kommer vi en dag närmare... Och nu är det verkligen så att vi har aldrig varit närmare än så här!

Packningen är inom kontroll. Jag tror att allt som ska handlas är handlat nu. Jag ska gå igenom listan en sista gång... :-D
Jag har valt att ta semester på torsdag och det ska bli skönt att ha en sista dag att fixa på. Det blir ju ändå lite som ska pysslas med. Jag måste göra en lista till brorsan också med saker som bör skötas...
Jag är lite osäker på hur vi ska få med vagnen inom de kilo vi har lov till att ta med enligt flygbolaget men antingen får vi väl flirta lite med flyplatspersonalen eller betala övervitk. Vagnen ska med...

Det känns fortfarande märkligt att vi snart ska resa iväg och vara borta 2-3 månader och att vi kommer få barn på kuppen.
Jag drömde inatt en konstig dröm - den hade iofs inget med barn att göra men jag minns en rätt lång bit om spöken - jag kunde se igenom husväggar när jag tittade i min kamera... Skum känsla...

Vi försöker äta sånt som vi kommer sakna och längta efter och vi har druckit en hel massa julmust nu innan vi åker... Veckans meny blir nog våra favoriträtter som det kommer dröja länge tills vi får äta igen...
Vi har köpt på oss lite böcker och tidningar, jag ska packa ner lite stickgrejer och nåt spel.
Jag längtar och bävar lite på samma gång - för det är härligt, fanstastisk och läskigt och nervöst på samma gång...
Tänk att resan som vi snart ska ge oss iväg på är till stora delar lika dem som vi läst om. Men nu är den vår att göra. Med våra upplevelser och vårt barn... Det har vart jättehärligt att få ta del av M, Å, S & A - mammor som varit i vårt land och fått sina barn och på många sätt visat oss vägen. Hur vårt barnhem ser ut, hur hotellet ser ut, vad man ska uppleva och äta och göra...
Vi längtar och fantiserar om hur just vår resa ska bli. Oron finns där också - att resan ska bli väldigt lång. Vi kan ju inte tro att den ska vara slut innan jul. Det hade ju vart en superbonus - men inget vi ska räkna med...

Vissa saker kommer jag inte sakna så mycket. Att dagarna blir kortare och kortare och det kalla novemberregnet. Julträngsel i butikerna, julmusik överallt, de korta mörka dagarna och att skotta mängder med snö runt huset.
Isiga backar, svettiga bussar och spårvagnar, dåliga repriser på TV...

Haha, förmodligen kommer jag ändra åsikt och längta hem till allt det där förr än jag anar... :-D

Såg ni förresten TV4´s morgonTV om adoption i morse? Jag slog på TVn och var lite trött fortfatande och trodde jag hört fel - skulle de prata om adoption?
Synd bara att AC's representant hamnade lite i blåsväder... hon råkade ju insinuera att homosexuella föräldrar inte skulle duga som föräldrar. Det var ju inte hennes avsikt men det lät så... Jag hoppas att hela debatten och chatten inte bara kom att handla om det hon sa - är det någon som vet?

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards