litenlangtan

Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av litenlangtan - 26 oktober 2011 09:08

Igår kväll Skypade vi med A & J och de var på hotellet där vi ska bo när vi kommer ner. Vi snackade lite ekonomi - vad det kan tänkas gå åt under de månader man ändå är där...
Hur maten var osv... J gick ner till receptionen och pratade med föreståndaren som bekräftade att vi faktiskt var inbokade och att maten inte skulle vara några bekymmer... :-D
Tack för det J! Skönt att ha rutinerade människor på plats som fixar saker åt en.


Deras lilla tjej hade fått en 4-månaders spruta dagen innan och var nästan som i koma när vi Skypade - de försökte få liv i henne men hon ville bara sova :-D Så himla söt!


Eftersom vår provpackning gick sådär så fick jag göra en grovrensning bland sonens saker igår. Maken hade vart på apoteket och när han kom hem med massa läkemedel för barn så sa jag att "det har jag redan köpt" - men när jag kollade på dem jag köpt så var de för barn över 2 år... :-/ Jag har verkligen inte planerat för en plutt! Men lyckligtvis så blir den här vi fått 2 år så småningom...
Nej, jag ska inte spara Alvedon och Nezeril tills dess - jag lovar! Det får någon annan med 2-åring ta över!


A hade också provat tvättmaskinen som sägs "äta kläder" men hade inget att klaga på så det lugnade mig lite... Vi kan ju omöjligt packa för 8 veckor - vi måste också tvätta - men det känns ju som att man får ha lite allt möjligt med sig. I landets stora stad där vi kommer vara mest är det som det är här en riktigt fin och solig dag. 15-20 grader och regn på eftermiddagen. Alltså får man packa lågärmat och långbyxor och tjocktröja och tofflor. OCH shorts, bikini och flip-flop då vi planerar att åka till det paradis där A & J varit i 2 veckor medans de väntar på domstolsbeslut.


Jag läste på vårt forum att ytterligare en familj fått BB i veckan och ska ge sig iväg snabbt snabbt. Redan nästa vecka... De måste ju haft sina papper i ordning eller bo i Stockholm med nära till kosulatet och till AC för inlämning av papper...
Det kan ju innebära att de ändå har förhoppningar om att få hem familjer innan jul.
Beträffande valet som ska hållas i landet i veckan sa A att det inte alls verkar påverka domstolarna i den utsträckning som det sagts innan. Och vi som var oroliga att de ska stänga ner inför jul och nyår - kanske måste vi inte grubbla så mycket på det heller...


Många tror att vi har fullt upp och är nerviga och stressade... Men om sanningen ska fram så känns det ganska soft. Jag har ca 1 vecka kvar på jobbet, jag känner mig trygg med att de som ska jobba har kommit in i sitt schema och att det löser sig på bästa sätt. Vi har skaffat det vi kan till lillen innan vi åker. NY tvättmaskin kommer imorgon - levereras och installeras och den gamla tas om hand... :-D
Jag är ledig fre-sön och ska shoppa lite. Tvätta och rensa i min packning... :-D
Min ena lillebror ska bo i huset och betala avgiften till föreningen och ta hand om post och tända och släcka lampor och hjälpa till att skotta snö och fixa lite... :-D
Det kommer bli bra det här!

Vår AC kontakt verkar synnerligen dåligt insatt - flera gånger hör jag denne säga att "jag har lite dålig koll" - och att "du verkar ha koll på det mesta"

Men ska det vara så?

Det som verkar vara mest problematiskt är att domstolarna stänger ner - i mitten på december. Det är strax över 5 veckor tills det händer då vi fått vår son. Sen verkar de övriga instanserna vi måste besöka innan hemresa hålla öppet längre så vi får hoppas att allt kan lösa sig - domstolen får jobba på helt enkelt!

Nu är biljetter bokade, ska betalas imorgon. Hotell konfirmerat av både A & J och AC. Datum för vårt första möte med sonen blir 8/11 kl 8.

Det är dags att göra en nedräkningskalender! :-D 



 


 



Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards