litenlangtan

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2011

Lagen om alla tings jävlighet

Av litenlangtan - 19 oktober 2011 18:02

Man ska ju inte tro att allt ska flyta på när man bara ska köra repriser på redan gjorda dokument. Vi fick tips att be om att Polisutdragen postades direkt till AC. Makens papper hade kommit idag men inte mitt!? Efter lite deckarjobb hade Mänskliga Faktorn skickat mitt hit hem! Gör om gör rätt, tack! Alla våra dokument som hann postas igår och släpptes rakt ner i brevbärarens säck har också kommit vilse. Var det verkligen en riktig brevbärare? Jag hoppas det - för jag har inte dubbla original av alla papper... Har iaf scannat alla dokument enligt kloka människors goda råd så dem har AC redan fått. Kanske kan man skynda på vår avresa med någon / några dagar av det. Annars blir det mer och mer rimligt att vi åker första veckan i november! Håll era tummar för att vi snart får RB.Sov ju som en kratta inatt så nu har jag och maken vaknat från en tupplur i varandras famn på soffan. Dags att fixa middag men fan, jag har noll inspiration!

 
 
Jeane

Jeane

19 oktober 2011 20:48

Jag håller mina tummar för allt du behöver. Men vad är RB? :)
Kram!

http://jeanequidote.blogspot.com

litenlangtan

19 oktober 2011 20:55

RB = ReseBesked
;-D
Tack - jag tror det läser sig med alla papper imorgon...

 
Hedda

Hedda

19 oktober 2011 20:48

Hoppas papprena kommer tillrätta snart! Och att det inte dröjer länge till RB. Tänk om ni hinner hem igen innan jul! :)

http://heddasdagbok.wordpress.com

litenlangtan

19 oktober 2011 20:58

Jag tror det löser sig med dem imorgon - ja, en jul hemma hade vart magiskt...
Jag tänkte på det imorse... Hur ledsen jag var för 1 vecka sen - över att det blev en ensam jul i år också. MEN är vi landet över jul/nyår också så gör det mig inget - för vi får vara med honom!!!

 
TeachMom

TeachMom

19 oktober 2011 21:12

Men vad typiskt att det inte flyter på med papperen. Hoppas att RB kommer snart snart snart. :) Magiskt med den första julen - antar jag *ler*

http://varforintejagocksa.blogspot.com

litenlangtan

19 oktober 2011 21:28

Meh, för dig med juh!!! :-D
jag tror att det kommer gå fint med alla paper - vi har gjort det vi kan att få fram allt korrekt så snabbt vi kunnat...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards