litenlangtan

Direktlänk till inlägg 8 december 2010

Håller tummar

Av litenlangtan - 8 december 2010 10:14

Makens nya jobb verkar vilja gå vidare med att anställa honom efter att han gjort dem uppmärksamma på att han är mitt i en adoptionsprocess.
Chefen där tyckte dock att han kunde nämnt detta på intervjun...
Men de frågade inte ens om han hade familj... så varför skulle han självmant ta upp detta?
De kunde inte hindra någon från att bilda familj och det var inte det ultimata men det fick lösa sig...

Såvida hans nuvarande arbetsgivare är villiga att släppa honom...
Hans arbetsledare sa att det får ju lösa sig på något sätt. Hans chef är åter idag och då går diskussionerna vidare...

Men förmodligen kommer inte det här som en överaskning för chefen eftersom han påtalat de orättvisa villkoren mellan honom och hans kollegor tidigare... Och hon kan inte göra något för att rätta till det - inte utan att riskera hans anställning...

Nu får han högre lön med goda möjligheter att öka ännu mer, längre semester, halvdagar innan aftnar och helgdagar, bra läge mitt i stan med nya lokaler och jobbar för den arbetsgivare han vill jobba för.
Det finns ingen baksida alls i detta...

Bara hans gamla chef vill släppa honom i rätt tid...

Hoppas på att det här kommer lösa sig till det bästa...
Nu ska jag maila vår kontakt på AC och fråga hur vi gör med en ny arbetsgivare om så blir fallet...

Banken lär väl bli glad iaf!


Idag ska jag försöka titta igenom de referentbrev vi har sen tidigare, de måste rättas till lite och dateras rätt och titlar och hur man framställer familjen är viktig...

Så nu ska jag "jobba lite" på eget material... Vi har ju inga kunder i butiken så här års så något måste man ju sysselsätta sig med...

Jag håller också tummar för en familj som befinner sig i landet med sin nyfådda son. Däremot så har domstolen som skulle ge dem en bifallande dom om föräldraskapet dragit tillbaka sonens "övergivenhetsintyg" och det är inte helt säkert att de får behålla sonen som de nu varit föräldrar till i flera månader redan...
Kanske får de åka hem över ju och nyår för att åka tillbaka till landet och överklaga och dra det hela en gång till - det verkar helt galet att denna lilla pojke inte ska kunna lita på att hans föräldrar får behålla honom. Förmodligen är han för liten för att förstå men får de inte behålla honom är det verkligen en grov kränkning av den pojkens liv. Att det ens kan gå till så här...

 
 
Ingen bild

Hanya

8 december 2010 12:52

Vilken mardröm för familjen i landet! Samma sak hände en familj i Bolivia via BFA för några år sedan, då var det domaren som drog igång en helt ny eftersökningsprocess när familjen redan haft barnet en tid och väntade på domstolsbeslutet. En fruktansvärd mardröm! Till slut löste det sig iaf, men det var på håret.

litenlangtan

8 december 2010 15:52

Jag hoppas hoppas verkligen det ska lösa sig även för detta par. De verkar ändå vara vid gott mod känns det som och skönt om de kan få komma hit och samla lite ny kraft hos vänner och släktingar över julen...
Och allt är bra med er?

 
Ingen bild

Hanya

9 december 2010 09:30

Med oss är det toppen. Vi börjar syskonutredning i januari :-)

litenlangtan

9 december 2010 10:45

Lovely! :-D

 
Ingen bild

Sara

10 december 2010 13:15

Ja det här med nya jobb är inte lätt. Jag har oxå sökt nytt jobb OCH fått jobbet MEN jag måste gå ner ett par tusen i lön och förlorar vissa förmåner som jag har, inte skoj så det är ett ganska lätt val att tacka nej MEN samtidigt skulle jag gärna vilja jobba just där. Är så kluven, men just nu har vi inte råd att förlora flera tusen i månaden....hmmm ska fundera över helgen vilket som är det rätta beslutet....
Kraam

litenlangtan

10 december 2010 15:26

Åh vad svårt! Hjärtat säger en sak och plånboken en annan. Synd när det ekonomiska ska behöva styra! Hoppas du känner att du gör rätt val! Trevlig helg på er med! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards