litenlangtan

Direktlänk till inlägg 21 december 2010

Ditt och datt!

Av litenlangtan - 21 december 2010 11:01

Sista dagarna innan jul. Det är dö-trist på jobbet. Imorse övervägde jag ta med min stickning men jag gör det dagen innan julafton istället...

Idag ska jag försöka hämta upp våra läkarintyg som läkaren lyckats printa ut och signera hoppas jag. Referentbreven har fått godkänt av våra referenter... *skönt* De har ändrat de detaljer som var fel, nåt titel och nån adress... Brorsans får vi nog på julafton.

Julafton ja... den ska ju firas hos min bror. Vi är så jäkla lika och jag kan ju se framför mig hur jag skulle vilja ha julen. En perfekt gran med täta mörkt gröna barr, full med gnistrande ljus och fina pumlor! En stor hög med julklappar under med perfekta snören, glänsande papper och lacksigill. Maten ska digna på tjusiga fat, dukningen vara vacker och personlig, levande ljus överallt!


Brorsans sambo skrev såhär på FB igår:

Har världens fulaste gran, sne som fan trots flera timmars kämpande. Längtar tills jag får slänga ut fanskapet. Inga julklappar eller julmat inköpta, julgodiset är misslyckat och huset är upp och ner. Jultstämningen är på topp NOT! God Jul

Jag ser fram emot en perfekt jul! Vi ska bidra med jansson, köttbullar (av kycklingfärs) och en värsterbottenspaj - och kanske kanske orkar/hinner jag göra rullrån som är ett måste där maken är från :-D

En klapp har jag kvar att fixa och nån mer ska jag nog kanske kunna knåpa ihop... Ena syrrans kille ska vara med och fira jul och då måste han ju få nåt med...

Efter jul är det åter in i fållan med LCHF, +2 kg på vågen redan och julafton är inte ens avklarad! Magen mår som den förtjänar nu efter total misskötsel och jag känner hur mina tarmar förtvinar och lider...

allt detta elände för lite bröd.

Fick mail idag från fina Maja - jag skickade henne en liten julklapp och skrev att jag tänkte på henne... Vi är eniga om att 2011 är vårt lyckliga år! Jag känner iofs redan enorm lycka över min fina man och vår dysfunktionella familj med respektive syskon och mammor och pappor i högar... Vi har jobb, tak över huvet och pengar på banken (just nu ja!) och vi kommer få bli en egen familj nästa år förhoppningsvis...
2011 - vad har du i beredskap för oss?

Förresten - vad fan ska vi göra på årets sista dag? Har våra vänner totaldissat oss? Inga julkort med barn  i luva och inga inbjudningar till nåt nyårsspektakel...
Håhå jaja, ingen vill skicka oss kort på sina ungar i luva och inga vill vara med oss på nyår... 

Att jag aldrig kan känna mig nöjd med nåt? Jag får väl börja fiska så smått med dem jag vill vara med...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards